Skip to content

Huidige leerlingen & ouders/verzorgers

De school is open maandag, dinsdag, donderdag van 08:30 tot 14:45, en woensdag en vrijdag tot 12:30. Per dag is er een tussenpauze en lunchmoment. De vaste schooltijden maken het overzichtelijk en veilig.

De Prinses Margrietschool aan de Spaanseweg 40 ligt in Rotterdam Noord, vlak bij speeltuin, gymzaal en zwembad. Dus het is niet de gelijknamige school in Rotterdam Zuid. Deze locatie is duidelijk herkenbaar in Delfshaven–West.

De school is protestants-christelijk, maar staat open voor alle culturen en geloofsopvattingen. Verhalen uit de bijbel worden gelinkt aan hedendaagse thema’s. Deze warme en inclusieve sfeer kenmerkt de school ten opzichte van andere basisscholen zonder levensbeschouwelijke basis.

De ‘Gouden Margriet-regels’ geven rust en structuur. Kinderen weten hoe ze zich gedragen op school. Dat draagt bij aan een veilige groep met aandacht, authenticiteit en thematisch onderwijs.

Er is extra aandacht voor taal en rekenen, moderne methodes, thematisch werken en talentontwikkeling. Dankzij kleinschaligheid en betrokken leerkrachten krijgen kinderen meer persoonlijke aandacht.

Per kind wordt voortgang digitaal bijgehouden, zodat onderwijs precies bij de leerbehoefte past. Leerlingen met extra zorg krijgen gericht ondersteuning. Daardoor blijven ouders goed op de hoogte en loopt geen kind achter.

De school organiseert samen met de lokale bibliotheek een volwaardige leesplek in de klas en op school. Kinderen kunnen boeken lenen en gestimuleerd worden in leesplezier. Deze extra bibliotheek is uniek in de buurt.

KindeRdam werkt samen met het kindercentrum Prinses Amalia dat in hetzelfde gebouw zit. Voor kinderen van 0‑4 jaar is er opvang en dagactiviteiten gekoppeld aan de schoollocatie. Dit betekent dat opvang en school op loopafstand zijn.

Kindercentrum Prinses Amalia biedt BSO voor 4‑12‑jarigen én hele dagopvang voor kinderen van 0 tot 4 jaar. De locatie is geïntegreerd in het schoolgebouw aan de Spaanseweg, wat rust en continuïteit geeft.

Peuterspeelzaal Het Margrietje op dezelfde straat werkt nauw samen met de school: overdracht, gezamenlijke activiteiten en kennisuitwisseling. Dat maakt de stap heel vertrouwd.

De app Social Schools wordt gebruikt voor huiswerk, foto’s, nieuwsbrief en ziek- of absentiemeldingen. Ouders ontvangen direct meldingen en kunnen eenvoudig contact leggen met leerkrachten.

De schoolgids bevat een kalender met studiedagen, vakanties en activiteiten. Ook online vind je de kalender zodat ouders altijd weten wat eraan komt. Via medezeggenschap zijn ouders betrokken bij keuzes.

De school biedt extra ondersteuning bij taal, rekenen en gedrag via het zorgteam. Persoonlijke aanpak staat centraal. Kinderen worden begeleid zodat ze zich maximaal ontwikkelen.

Jaarlijks werken leerlingen aan thema’s vanuit een christelijke en moderne context, inclusief wereldoriëntatie. Thema’s zijn gekoppeld aan activiteiten zoals bibliotheek, gym en kunstprojecten. Iedereen leert samen en eigen talent telt.indebuurt

De combinatie van christelijke identiteit, thematisch werken, kleinschaligheid, bibliotheek op school én integratie van peuter‑ en BSO‑opvang maakt deze school uniek ten opzichte van andere scholen te Rotterdam Noord.

Met ‘Bibliotheek op school’, leesprojecten en voorleesactiviteiten wordt lezen aantrekkelijk. Kinderen lenen boeken en nemen deel aan leesactiviteiten. Hierdoor groeit leesmotivatie en taalvaardigheid.

Gelegen naast speeltuin, gymzaal en bibliotheek op school. Zo is er veel ruimte voor bewegen en ontdekken. Die buurtintegratie zorgt voor veelzijdig leren, dichtbij huis.

Oudergesprekken, betrokkenheid bij activiteiten, de klankbordgroep en medezeggenschapsraad zijn laagdrempelig. Ouders ervaren openheid en samenwerking met het team. Daardoor is de school echt verbonden met gezinnen.

Doordat opvang en school samenwerken in één gebouw, is er dagelijks overleg tussen de peuter- en kleuterleerkrachten. Zo voelt de overgang vertrouwd voor het kind.

In een multiculturele wijk biedt deze school structuur, veiligheid, christelijke identiteit én ruimte voor talent. Door de buurtconnectie en kleinschaligheid voelt elk gezin zich thuis en gezien.

SARO is het Rotterdamse schoolbestuur voor basisonderwijs met 0‑18‑lijnen, dat kwaliteit, verbinding en ambitie biedt. Ook Margrietschool profiteert van gedeelde visie en ondersteuning.

Via de SARO Academie krijgen leerkrachten toegang tot trainingen, coaching en teamontwikkelingstrajecten. Dat houdt het onderwijs inhoudelijk sterk en vernieuwend.

SARO regelt ICT-diensten, personeelsadministratie en facilitaire ondersteuning. Zo kunnen leerkrachten zich focussen op lesgeven in een betrouwbare, professionele omgeving.

De school werkt samen binnen een cluster van diverse PO-scholen, wat collegiale uitwisseling en innovatie bevordert. Zo is Margrietschool deel van een groter leernetwerk.

SARO biedt goede arbeidsvoorwaarden zoals fiets­regeling, lerarenbeurs, loopbaanpaden, en welzijnsbeleid. Dit versterkt werkplezier en continuïteit in het team van Margrietschool.

Toekomstige leerlingen & ouders/verzorgers

De school bevindt zich aan de Spaanseweg 40 in Rotterdam Noord, niet te verwarren met de school met dezelfde naam op Zuid. Deze locatie ligt in een rustige wijk vlak bij speeltuinen, gymzaal en kinderopvang, ideaal voor jonge gezinnen.

De Prinses Margrietschool is een protestants-christelijke basisschool met een open karakter. Kinderen van alle achtergronden zijn welkom. De waarden van respect, eerlijkheid en verbondenheid staan centraal, en dat merk je in alles.

De school onderscheidt zich door haar kleinschalige karakter, thematisch onderwijs, nauwe samenwerking met kinderopvang (KindeRdam) én een sterke, warme sfeer waarin ieder kind telt. Dit maakt het onderwijs persoonlijker en effectiever.

Kinderen zijn welkom vanaf groep 1, dus vanaf 4 jaar. Dankzij de samenwerking met peuterspeelzaal Het Margrietje en kindercentrum Prinses Amalia is een zachte overgang van opvang naar onderwijs gegarandeerd.

Kinderen zijn welkom vanaf groep 1, dus vanaf 4 jaar. Dankzij de samenwerking met peuterspeelzaal Het Margrietje en kindercentrum Prinses Amalia is een zachte overgang van opvang naar onderwijs gegarandeerd.

Er wordt gewerkt met moderne methodes, gericht op taal, rekenen en wereldoriëntatie. Daarnaast is er veel aandacht voor talentontwikkeling en creativiteit. Themalessen zorgen voor afwisseling en diepgang.

Bij thematisch onderwijs staat een onderwerp centraal, zoals ‘ruimte’, ‘dieren’ of ‘de seizoenen’. Kinderen leren er lezen, schrijven en rekenen in samenhang. Dit maakt leren betekenisvoller en leuker.

Door kleine groepen en betrokken leerkrachten krijgt elk kind begeleiding op maat. Leerproblemen worden vroeg gesignaleerd en er is extra hulp waar nodig. Dit geeft kinderen vertrouwen en stimuleert ontwikkeling.

Ouders zijn belangrijk. Via oudergesprekken, klassenactiviteiten en medezeggenschap wordt actief samengewerkt. Ouders ervaren hierdoor meer betrokkenheid en invloed, wat positief is voor het kind.

De school begint dagelijks om 08:30. Op maandag, dinsdag en donderdag is er les tot 14:45. Op woensdag en vrijdag tot 12:30. Dit sluit goed aan op werk- en gezinsritme.

Ja, kindercentrum Prinses Amalia (onderdeel van KindeRdam) biedt BSO aan in hetzelfde gebouw. Zo hoeven kinderen niet te reizen. Er is opvang voor kinderen van 0 tot 12 jaar.

KindeRdam biedt opvang voor 0–4-jarigen én BSO. Doordat deze opvang in hetzelfde pand zit, ontstaat er rust, continuïteit en een vertrouwde omgeving. Ouders hebben zo alles onder één dak.

Door de samenwerking met peuterspeelzaal Het Margrietje en de KindeRdam-opvang is er een warme overdracht. Kinderen kennen de omgeving en medewerkers al, wat zorgt voor een fijne start.

De school heeft een protestants-christelijke identiteit. Er worden bijbelverhalen verteld, liedjes gezongen en thema’s besproken als vriendschap, zorg en vergeving. Tegelijk is er ruimte voor andere opvattingen.

Er zijn sportdagen, excursies, feesten, bibliotheekprojecten, schoolreisjes en creatieve middagen. Deze extra’s maken leren levendig en motiverend. Zo groeit het plezier in school.

De school heeft een intern zorgteam en werkt met leerlingvolgsystemen. Er wordt gekeken naar wat een kind nodig heeft, bijvoorbeeld extra hulp bij rekenen of begeleiding op sociaal vlak.

Naast rekenen en taal is er aandacht voor muziek, beweging, drama, creativiteit en samenwerken. Elk kind krijgt de kans te ontdekken waar het goed in is. Dat geeft zelfvertrouwen.

Ja, met de ‘Bibliotheek op School’ kunnen leerlingen boeken lenen en deelnemen aan leesprojecten. Er wordt voorgelezen en kinderen leren zelf boeken kiezen. Dit draagt bij aan taalontwikkeling.

De school gebruikt Social Schools, een app voor berichten, foto’s, huiswerk en absentiemeldingen. Hierdoor zijn ouders altijd op de hoogte van wat er speelt.

Jonge kinderen starten met kringactiviteiten, spelend leren, buiten spelen, fruit eten, en afsluiten met creatieve opdrachten. De dag heeft een vaste structuur, met veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling.

De voordelen van SARO (schoolbestuur)

SARO is een schoolbestuur dat meerdere basisscholen in Rotterdam aanstuurt, waaronder de Prinses Margrietschool. SARO staat voor kwaliteit, samenwerking en vernieuwing in het onderwijs. Ouders merken dit aan het stevige onderwijsfundament.

SARO bewaakt de onderwijskwaliteit via toetsing, scholing en kennisdeling. De Prinses Margrietschool profiteert hiervan doordat het team blijft leren en vernieuwen. Dit komt direct ten goede aan het kind.

Leerkrachten volgen trainingen via de SARO Academie en werken samen met collega’s van andere SARO-scholen. Dit houdt het onderwijs fris, actueel en professioneel.

Nieuwe lesmethodes, digitale leermiddelen en onderwijsconcepten worden via SARO snel uitgerold. De school blijft dus bij de tijd, zonder haar identiteit te verliezen

Ouders kiezen voor een SARO-school omdat deze stabiliteit, kwaliteit en samenwerking garandeert. Je kind krijgt onderwijs dat betrokken, deskundig en toekomstgericht is – in een warme, kleinschalige setting.

Huidige medewerkers

De school werkt vanuit een protestants-christelijke visie waarbij elk kind telt. Thematisch onderwijs, talentontwikkeling en positieve groepsvorming staan centraal. Als medewerker werk je in een team dat persoonlijke aandacht en ontwikkeling vooropstelt.

De school heeft een klein en hecht team waarin samenwerking vanzelfsprekend is. Leerkrachten overleggen regelmatig, delen successen en zoeken samen naar oplossingen. De lijnen zijn kort en er is veel vertrouwen.

Het zorgteam ondersteunt leerlingen met specifieke onderwijs- of zorgbehoeften. Als leerkracht werk je nauw samen met de intern begeleider en andere specialisten. Samen zorgen jullie dat elk kind passend onderwijs krijgt.

Er wordt gewerkt met moderne methodes voor rekenen, taal, spelling en wereldoriëntatie. Deze methodes zijn gekozen op basis van effectiviteit en gebruiksvriendelijkheid. Ze worden aangevuld met thematisch werken en digitale tools.

Differentiatie is een belangrijk onderdeel van het lesgeven. Via weektaken, verlengde instructie en uitdagende opdrachten krijgen kinderen les op hun eigen niveau. Je krijgt hiervoor ruimte en ondersteuning als leerkracht.

Er is een duidelijk gedragsprotocol en ondersteuning vanuit het zorgteam. Bij complexere problematiek is er samenwerking met externe instanties. Je staat er als leerkracht dus niet alleen voor.

Ja, zeker. De school hecht veel waarde aan initiatief en vernieuwing. Medewerkers kunnen meedenken over het onderwijsaanbod, thema’s en activiteiten. Je professionele stem telt hier écht.

De directie is alert op werkdruk en zoekt actief mee naar oplossingen, zoals taakverdeling, roosters en studiedagen. Teamoverleg is efficiënt ingericht, en er is aandacht voor balans tussen werk en privé.

Ja, de school stimuleert collegiale consultatie, lesbezoeken en feedbackgesprekken. Dit gebeurt in een open en veilige sfeer. Ontwikkeling van jou als leerkracht staat centraal.

De school werkt met digitale leermiddelen zoals Snappet, Gynzy of Google Classroom (indien van toepassing). ICT is ondersteunend aan het leerproces en wordt doelgericht ingezet. Je krijgt hier training en ondersteuning bij.

De school is gevestigd in een diverse wijk met kinderen uit allerlei culturele achtergronden. Dit vraagt om een open houding, maar levert ook een rijke leeromgeving op. Er is veel aandacht voor taalontwikkeling.

Via het pestprotocol, de gouden regels en groepsvormingstrajecten zoals de Vreedzame School wordt gewerkt aan een veilige sfeer. Leerkrachten worden hierin getraind en ondersteund.

De lestijden zijn van 08:30 tot 14:45 (ma-di-do) en tot 12:30 (wo-vr). Leerkrachten hebben vaste pauzetijden en er is tijd voor voorbereiding en overleg buiten lestijd.

Via oudergesprekken, rapporten en Social Schools-app blijven ouders betrokken. Leerkrachten hebben regelmatig contactmomenten en worden hierin ondersteund door de intern begeleider of directie indien nodig.

Nieuwe medewerkers krijgen een mentor of buddy toegewezen. Er is een inwerktraject met kennismaking met de methodes, routines en de schoolcultuur. Dit zorgt voor een zachte landing.

De school werkt nauw samen met kindercentrum Prinses Amalia in hetzelfde gebouw. Leerkrachten en pedagogisch medewerkers stemmen af bij overgangsmomenten. Dit zorgt voor een doorgaande lijn voor het kind.

Er is regelmatig contact over overdracht van peuters naar groep 1. Leerkrachten en pedagogisch medewerkers delen kennis en ervaringen. Dat maakt de overstap voor kinderen soepel en vertrouwd.

Teamleden worden gestimuleerd hun talenten in te zetten, zoals muziek, drama of techniek. Deze talenten worden verweven in het lesaanbod of gebruikt bij schoolprojecten. Dat maakt het werk afwisselend en betekenisvol.

Denk aan Kerst, Pasen, Koningsdag, Sinterklaas, sportdagen en schoolreisjes. Leerkrachten zijn betrokken bij de organisatie. Er is ruimte voor eigen creatieve invulling binnen een christelijk kader.

Studiedagen worden gebruikt voor verdieping in onderwijsvisie, schoolontwikkeling en teamvorming. Medewerkers denken mee over de inhoud. Dit draagt bij aan gezamenlijke groei en een gedragen koers.

De voordelen van SARO voor medewerkers

SARO is het bestuur waar de school onder valt. Zij zorgen voor ondersteuning op ICT, administratie, HR en scholing. Hierdoor kun jij je richten op goed lesgeven en professionele ontwikkeling.

Via de SARO Academie volg je trainingen, coaching en opleidingen gericht op jouw groei. Denk aan gedrag, didactiek of leiderschap. Je hoeft hier als medewerker niet zelf naar op zoek.

Er zijn duidelijke groeipaden van leraar naar bijvoorbeeld intern begeleider of specialist. Loopbaangesprekken en opleidingsmogelijkheden helpen je bij jouw professionele doelen.

SARO biedt goede extra’s zoals een fietsregeling, scholingsbudget, begeleiding bij re-integratie, vitaliteitsbeleid en collectieve verzekeringen. Dit maakt werken aantrekkelijk en gezond.

Je maakt deel uit van een netwerk van scholen waar kennis gedeeld wordt. Je leert van collega’s buiten je team, en werkt soms samen aan projecten of studiedagen. Dat vergroot je vakmanschap.

Toekomstige medewerkers

Het is een protestants-christelijke basisschool in Rotterdam West, met een open en warme sfeer. Er wordt gewerkt vanuit kernwaarden zoals respect, verbondenheid en groei. De kleinschaligheid maakt het een persoonlijke en betrokken werkomgeving.

Hier krijg je ruimte voor jouw ideeën, persoonlijke ontwikkeling en betekenisvol contact met kinderen én ouders. De school biedt thematisch onderwijs en werkt met kleine groepen, waardoor je écht verschil maakt.

Het team is hecht, vriendelijk en behulpzaam. Er heerst een open sfeer waarin collega’s elkaar ondersteunen. Nieuwe medewerkers voelen zich snel thuis en worden actief betrokken bij de schoolontwikkeling.

De school werkt met thematisch onderwijs, positieve groepsvorming, talentontwikkeling en moderne methodes. Daarnaast is er veel aandacht voor leesbevordering via de bibliotheek op school en digitale hulpmiddelen.

Het team bestaat uit zo’n 15 medewerkers en er zijn rond de 130–150 leerlingen. Dit zorgt voor korte lijnen, snelle afstemming en ruimte voor persoonlijke inbreng.

Professionele groei is belangrijk. Er zijn mogelijkheden voor coaching, intervisie, nascholing en collegiale consultatie. Als medewerker krijg je tijd én waardering om je te blijven ontwikkelen.

De school heeft een diverse en multiculturele populatie. Veel leerlingen hebben een extra ondersteuningsbehoefte, vooral op taalgebied. Als leerkracht draag je echt bij aan kansengelijkheid.

Er is nauwe samenwerking met peuterspeelzaal Het Margrietje en kindercentrum Prinses Amalia. Als leerkracht in de onderbouw werk je samen met pedagogisch medewerkers om een soepele overgang te bieden.

Nieuwe collega’s krijgen een inwerkprogramma en een mentor. Je maakt kennis met de routines, methodes en het team. Er is volop ruimte om vragen te stellen en mee te draaien in het ritme van de school.

KindeRdam biedt opvang in hetzelfde gebouw. De samenwerking is intensief en praktisch: er is regelmatig overleg over overdrachten en gezamenlijke activiteiten. Dit versterkt de doorgaande lijn voor kinderen.

De lestijden zijn maandag, dinsdag, donderdag 08:30–14:45 en woensdag, vrijdag 08:30–12:30. Er is voldoende ruimte voor pauzes, voorbereiding en teamoverleg. Je werkdag is overzichtelijk en goed te plannen.

Ja, de school stimuleert het inzetten van ieders unieke talent. Of je nu goed bent in drama, ICT of beweging, er is ruimte om dit terug te laten komen in lessen en projecten.

Studiedagen worden benut voor thema’s als schoolontwikkeling, leerlingenzorg of nieuwe didactiek. Je denkt mee over de inhoud en er is altijd een link met de dagelijkse praktijk.

Je werkt nauw samen met de intern begeleider en het zorgteam. Daarnaast is er externe ondersteuning beschikbaar. De school werkt volgens vaste gedragsprotocollen en groepsvormingsprogramma’s.

Er wordt gewerkt met digitale hulpmiddelen zoals Gynzy en Snappet (indien van toepassing). Je krijgt begeleiding bij het inzetten van deze middelen en ze zijn geïntegreerd in het onderwijs.

Via de Social Schools-app kun je gemakkelijk communiceren met ouders. Daarnaast zijn er vaste oudergesprekken en informele contactmomenten. Ouders worden gezien als partners in de ontwikkeling van hun kind.

Binnen het team zijn er specialisaties zoals intern begeleider, gedragsspecialist of taalcoördinator. Als medewerker kun je doorgroeien of specialiseren op een gebied dat bij jou past.

De school werkt met duidelijke gedragsregels (‘Gouden regels’) en een positieve benadering. Kinderen leren respectvol omgaan met elkaar en hun omgeving. Dat creëert rust en veiligheid in de klas.

Christelijke feesten zoals Kerst en Pasen worden gevierd, evenals nationale feesten als Koningsdag en Sinterklaas. Er is ruimte voor creativiteit in de uitvoering, vaak samen met kinderen en ouders.

Leerkrachten krijgen voldoende tijd buiten de lesuren om lessen voor te bereiden, administratie bij te houden en te overleggen. Werkdruk wordt actief gemonitord en waar nodig bijgesteld.

De voordelen van SARO voor toekomstige medewerkers

SARO is het schoolbestuur waar deze school onder valt. Als medewerker profiteer je van professionele ondersteuning, duidelijke structuren en veel mogelijkheden voor scholing en loopbaanontwikkeling.

SARO heeft een eigen academie met trainingen, intervisie, coaching en leiderschapstrajecten. Jij krijgt toegang tot inhoudelijke én persoonlijke groei, afgestemd op je functie en ambities.

SARO ondersteunt op gebieden zoals administratie, personeelszaken en ICT. Hierdoor kun jij je focussen op onderwijs geven en hoef je minder tijd te besteden aan randzaken.

Je kunt doorgroeien naar bijvoorbeeld intern begeleider, teamleider of vakspecialist. SARO stimuleert mobiliteit tussen scholen als dat past bij jouw ontwikkeling.

SARO biedt goede arbeidsvoorwaarden, opleidingsbudget, begeleiding en een sterk netwerk van scholen. Je werkt in een veilige, professionele organisatie met oog voor kwaliteit en jouw welzijn.